azyl.damian@gmail.com

azyl.biegacza

Azyl-Biegacza.pl

Miejsce dla Ciebie

Siła biegowa jest jednym z narzędzi treningowych biegaczy. Chociaż analizując dostępną literaturę i podejście różnych trenerów to jest ona szczególnie ważna w Polsce. Okazuje się, że ani Daniels, ani Hansonowie nie przykładają do niej większej wagi. Może inaczej. Po prostu nie wyodrębniają jej jako dodatkowego środka biegowego. Zachodnia szkoła uważa, że siła biegowa kształtuje się podczas samego biegania. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że zazwyczaj mówią o treningach w zróżnicowanym terenie. U nas jednak nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić. W związku z tym posiłkujemy się czymś takim jak siła biegowa.

W przypadku omawianego środka treningowego najważniejsze jest poprawienie naszej zdolności odbicia od podłoża. W związku z tym niezbędne jest poprawienie naszych mięśni stóp, ud i łydek, które za ten proces w znacznej mierze odpowiadają.

 

Do poprawy ich rozwoju służą:

 

* Skipy A i C, czyli unoszenie wysoko kolan i uderzenia piętami o pośladki. Ten środek nie tylko pomaga w poprawieniu naszej siły biegowe, ale również są to elementy składające się na poprawną technikę biegu.

 

* Wieloskoki, czyli pokonanie zakładanego odcinka jak najmniejszą ilością kroków.

 

* Podbiegi, to nic innego jak spokojne bieganie pod górkę.

 

Najważniejsze jest znalezienie w swojej okolicy górki o niewielkim nachyleniu terenu, która wymusi na nas chociaż troszkę cięższą pracę. Pamiętajmy, że wszystkie z wymienionych ćwiczeń można, a nawet trzeba robić pod górkę. Należy zwrócić również uwagę na moment zbiegania z górki, ponieważ wtedy nasze mięśnie również pracują i trzeba skupić się na poprawnym wykonywaniu zbiegów.

 

W późniejszych artykułach postaram się wytłumaczyć szczegółowo poszczególne środki siły biegowej, a może dołączę również filmiki.

 

Czekam na Wasze uwagi i problemy. Postaram się pomóc albo poprawić.

Siła biegowa

14 października 2020
Podbieg na zawodach